Saturday, April 27, 2013

Lata Renyok, Jeli, Kelantan

Lata Renyok, Jeli, Kelantan, adalah salah satu tempat yang di war-warkan (dicanang) sebagai salah satu destinasi pelancongan yang "patut dikunjungi". Tempat ini ada di war-warkan di dalam laman sesawang Majlis Daerah Jeli, dan ia dibangunkan semula dengan bantuan kewangan daripada Kementerian Pelancongan Malaysia. Pada 11 Mac 2013, saya mengunjungi temapt ini. Lihat sendiri realitinya...

1. Jalan masuk yang agak baik
2. Kemudahan yang pelbagai yang disediakan (namun tidak/tidak dapat dimanfaatkan)

 
 3. Air terjun yang baik dan menarik
 4. Tetapi....

 

 5. Adakah kerana "AMARAN" ini maka pengunjung enggan datang?
 6. Sebuah rumah persendirian yang ditinggalkan yang terletak berhampiran tempat ini
 7. Dua kakitangan TNB di janakuasa Mini TNB yang merupakan antara "pengunjung setia" (kerana tugas) di sini...
 8. Saya dua kali terlepas simpang untuk ke Jeram/Lata ini kerana tiada tanda arah atau pemakluman destinasi yang disediakan, dan saya terpaksa bertanyakan para penduduk berhampiran (dan mereka agak terkejut, dan ada yang tersenyum apabila saya sebutkan saya nak ke Lata Renyok...kerana...)

No comments:

Post a Comment