Tuesday, January 6, 2015

Demi Berkongsi Derita...

Pasa selasa sekitar jam 10.30 pagi, 6 Januari 2014, sahabat saya saudara Said Ashari (sahabat yang juga merupakan AJK Surau VSK, Batu Uban, Pulau Pinang), bersama pasukan "4WD Support Community" telah mengunjungi Pulau Setelu, Gua Musang. Perjalanan beliau ke sana adalah melalui Kuala Lumpur ke Gua Musang (dimana Pusat Sivik Gua Musang dijadikan markas operasi) dan bergerak ke Pulau Setelu melalui Dabong. Berikut sebahagian catatan saudara Said yang dihantar kepada saya...

"Assalamualaikum wbt prof.....Said Ashari nie storm merah. Alhamdulillah.....hajat di hati utk ziarah mangsa banjir kg pulau setelu tercapai.....Kami buat base kat pusat sivik gua musang.....drive all the way ke dabong & ke pulau setelu.....sabtu minggu lepas. 32 units 4x4 plus 2 lori 3 tan. OTW pi kg pulau setelu ikut dabong.....😃..Byk halangan utk sampai......Bersama penduduk kg pulau setelu yg berteduh di masjid tepi sungai....10 keluarga.....sedih sgt.....tp kami disambut & dpt minum air kopi o & biskut.....😃. Gambo kami tak ceria....letih 40 jam tak mandi & pakai baju smlm......👌 Alhamdulillah.....mission accomplished. Cuma ralat takde lilin.....sampai ada geng nak pergi lg....buat team lilin utk bg cahaya kat mangsa banjir pulau setelu..... Sy pi dgn 4wd Support Community......"

Berikut gambar-gambar yang beliau hantar kepada saya...











 NOTA: Semoga bantuan mereka atas dasar sesama Islam dan rakyat Malaysia itu direkodkan Allah sebagai amal jariah yang bagus.

No comments:

Post a Comment